FAQ

Kan ik mijn eigen router met Wi-Fi plaatsen?
Dat kan, maar houdt rekening met minder support. U bent zelf verantwoordelijk voor de kwaliteit.

Zit er Wi-Fi in de router?
Nee, meestal staat de router in de meterkast en met ingebouwde Wi-Fi betekent?dat meteen verlies van signaal. Een apart Wi-Fi accesspoint is beter.

Ik wil meerder IP adressen, kan dat?
Dat kan, maar dan moet u wel uw eigen router aanschaffen of tegen meerkosten de router laten configureren (voorzien van firewall).

Ik wil een apparaat een vast IP adres geven, kan dat?
Dat kan, geeft u dat door met het juiste IP adres en MAC adres, dan kan dat op afstand worden ingesteld.

Mijn signaal valt weg na een wijziging.
Na sommige wijzigingen wordt de router automatisch opnieuw opgestart.Dit gebeurt altijd in overleg.

Kan telefonie over dezelfde lijn?
Met VOIP kunt u gebruik maken van dezelfde internet lijn, zwaar gebruik van de internet lijn kan wel voor haperingen zorgen. Neem in dat geval contact op om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Mijn internet werkt niet meer
Controleer altijd eerst of alle apparatuur van stroom is voorzien.
Kijk vervolgens op glasvezeluithoorn.nl of het aangekondigd onderhoud is of een reeds bekende storing. Wacht even af of de verbinding na 5 minuten weer werkt. Zo niet, neem contact op met de servicedesk.

Ik wil een sneller abonnement
Neem contact op met de servicedesk en vraag naar de mogelijkheden.

Mijn internet is te snel
In principe wordt er alleen geupgrade, maar mocht u speciale redenen hebben, neem dan contact op met de servicedesk.

Mijn vraag staat er niet bij
Kijk eerst op www.glasvezeluithoorn.nl voor meer Veelgestelde vragen. Staat ook daar uw vraag niet bij, neem dan contact op met de servicedesk.